Toch even een ziekenhuis opzoeken na de flauwte van eergisteren. Zou eigenlijk niet voor mogen komen met de pacemaker. Of zijn de setting niet goed? Cairns Hospital gebeld, een ondoordringbaar telefoonfort. Na tien keer bellen in de wacht, opgehangen, voicemail, etc. gaf ik het op, en besloten we fysiek maar langs te gaan.

We drongen door tot de cardiologie-afdeling, waar ze ons wat vreemd aankeken. We legden het verhaal uit en een aardige verpleger nam ons mee naar Emergency Dept, de eerste hulp, waar ze letterlijk een loket voor triage hadden. De verpleger hielp wat mee om me vandaag nog te laten checken. Paperasjes ingevuld, en iets later gingen ze checken.

Bloed, ECG, en toen kwam de meneer met de uitleesmachine voor mijn model pacemaker, die hadden ze in huis. Konden geen opname met bijzonderheden vinden. De generator op mijn verzoek wat naar boven bijgesteld. Iets later kwam de bloeduitslag, geen bijzonderheden. Paar dingen uitgesloten zo, dat is in elk geval een gedeeltelijke geruststelling.

Met de ontslagbrief in de hand nog even langs de administratie om te betalen. De rekening van AUD 1000 werd al opgemaakt toen de mevrouw zag dat we uit Nederland kwamen. You’re reciprocal, all is fine! Blijkbaar hebben Nederland en Australië een overeenkomst over dekken van ziektekosten, we hoefden niks te betalen, en konden gaan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *